kavni dan


V ponedeljek preden sem zaspala, se mi je utrnila ideja, da bom v torek imela "kavni dan". Tako sem v torek na vsakem obisku spila kavo, naneslo jih je 7. Začela sem z jutranjo kavo doma (seveda sem jo polila) ni šlo drugače, to se mi dogodi skoraj vsako jutro. Potem pa sem na vsakem obisku spila še po eno in jo tudi dokumentirala. Dobro, priznam pri eni od starejših strank sem se raje zadržala, drugače bi si lahko mislila kaj čudnega o meni. Prav vsakemu se mi niti ni dalo razlagat o moji "nori" ideji!
Kavni dan sem zaključila v Modrijanovi knjigarni, kjer je imel profesor predstavitev svoje najnovejše knjige z naslovom "Kava, čarobni napoj". Pogovor s Dr. Božidarjem Jezernikom je vodila moja najljubša voditeljica in novinarka, tako rekoč moj idol Mojca Mavec, za glasbeno spremljavo pa je poskrbel Jani Kovačič. V pogovoru je prof. pripovedoval o zgodovini kave, povedal je nekaj zanimivih prigod, ki jih je izvedel oz. doživel tekom več desetletne raziskave o kavi. Na predstavitvi se je kuhala prava turška kava, tako je vonj le te napolnil sicer majhen ambient Modrijanove kavarne, poleg kave so obiskovalci poizkusili kavno pecivo in si seveda po znižani ceni lahko kupili knjigo.
Torej nekaj zanimivosti za tiste, ki niso utegnili priti na predstavitev knjige.

Fakt št. I: V Arabskem svetu je kava veljala za zdravilo, sploh za težave pri ženskah.
Fakt št. II: Valvasor je bil mnenja, da bodo Kranjci izumrli, ker spijejo preveč kave.
Fakt št. III: Kavo so zaradi svojih lastnosti (grenka, črna in vroča) povezovali s hudičem in jo imenovali celo Satanski strup
Fakt št. IV: kava je bila včasih na voljo samo v lekarnah in bila je draga "kot žafran"
Fakt št. V: kava je bila pomembna pijača v v času indstrijske revolucije (pivci kave so imeli poseben status) in pomembna "hrana" v vojski že od Napoleonove vojske dalje
Fakt št. VI: kavo so dali za "dežurnega krivca" za problem jalovosti pri moških
Fakt št.VII: Zahod je kavi vzel barvo, okus in vonj ter šele takrat jo je vzel za svojo tako se je na Dunaju rodil znameniti  Mélange Café
Fakt št. VIII: za kg kave je tekstilna delavka v Mariboru morala delati 12ur na dan cel mesec
Fakt št. IX: Kava je BIG biznis: 
- 10 milijonov ljudi po svetu se preživlja zaradi kave
-  dolgotrajen proces-pridelava, obiranje, transport, distribucija in prodaja.
Fakt št. VIII: za kg kave je tekstilna delavka v Mariboru morala delati 12ur na dan cel mesec
Fakt št. IX: Kava je BIG biznis:
- 10 milijonov ljudi po svetu se preživlja zaradi kave
-  dolgotrajen proces-pridelava, obiranje, transport, distribucija in prodaja.
Fakt št. XI:  za skodelico kave porabimo 7-9 g kave, za to količino se pri obdelavi porabi 200 l vode.
Fakt št. XII: zaradi pridelovanja kave je izginilo dosti vrst ptic
Fakt št. XIII: obstajata dve metodi pridelavi kave senčna/sončna metoda. Senčna se šele uvaja in bi imela dosti manj negativnih učinkov na okolje
- največja proizvajalka kave je Brazilija

- II. največji proizvajalec kave je Vietnam
- največji porabnik pa Amerika
- v Evropi je največji porabnik Finska ("Bognedaj, da Fincu ponudiš pravo kavo, ker ga kapč rukne!" Mojca Mavec)

Fakt št. X: središče kave v 17.st. je bil London, V kavarnah, ki so bile zelo priljubljene med meščani so nastajali časopisi ter zavarovalnica Lloyd

Zadnji fakti so večino poslušalcev močno pretresli, vendar se marsikdo ne bo odpovedal novi skodelici tople dišeče kave :) Vsaj mi se je nismo. 
Za slike je prijazno poskrbel prijatelj Andrej Rubinič, zaradi boljšega fotoaparata. Ena slika je celo moja. Poleg slik iz predavanj pa so tudi slik vseh kav, ki sem jih tekom torka spila. Zadnjo kavo sem spila po 7.uri zvečer pa sem vendarle lahko zaspala in sanjala lepe sanje. To je še eden izmed stereotipov o kavi, ki ne drži, no vsaj pri meni ne!



prof. Božidar Jezernik

naslovnica

Jani Kovačič pri izvajanju "ode kavi".


odličen ambient v znamenju kave


tudi mačke imajo rade kavo:)

risanje na kavo je postala umetnost

Latte machiato 

čez I. jutranjo je ni! :)





Oda kavi, oda kavi. Bodi bela, bodi črna, vedno služiš nam v prid!
O dobroti tvoj'ga zrna mora svet prepričan bit'! 
(Jani Kovačič, Oda kavi)


pozdrav in ostanite v cvetju!

Vaša &c. A.

                                             

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Mexx

Festival ročnih del

impulzivni nakup